مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 19:422022-06-22بين الملل

رزمایش غیرمنتظره چتربازان فرانسه در استونی


وزارت دفاع فرانسه از برگزاری رزمایش هوابرد غیرمنتظره در استونی، کشور واقع در حوزه بالتیک و همسایه روسیه درگیر جنگ با اوکراین خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای مسلح فرانسه یک رزمایش نظامی غیرمنتظره را در استونی انجام داده و بیش از 100 چترباز را در این کشور حوزه بالتیک  همسایه روسیه، مستقر کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوبگاه شبکه خبری ال بی سی در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده است که این عملیات هوایی که سه شنبه شب انجام شد امکان پرتاب 100 چترباز از تیپ 11 هوابرد فرانسه را در منطقه ای که توسط سربازان استونیایی محافظت می شد، فراهم کرد.

این رزمایش سازماندهی شده در استونی، متحد ناتو، به عنوان یک اقدام همبستگی راهبردی در بحبوحه جنگ روسیه در اوکراین اجرا شد.

در بیانیه وزارت دفاع فرانسه آمده است: عملیات هوابرد توانایی نیروهای مسلح فرانسه برای مداخله، در مواقع اضطراری، و حمایت از یک کشور متحد را نشان می دهد.

فرانسه از اولین کشورهایی بود که پس از حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه (پنجم اسفند گذشته ) ، نیروهای خود را به شرق اروپا فرستاد.

اینک حدود 500 نظامی فرانسه به عنوان بخشی از نیروهای واکنش سریع ناتو در رومانی مستقر شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رزمایش غیرمنتظره چتربازان فرانسه در استونی

رزمایش غیرمنتظره چتربازان فرانسه در استونی