مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 11:222022-06-22بين الملل

طالبان: اعمال تحریم های جدید تکرار تجارب شکست خورده گذشته است


وزارت خارجه طالبان در واکنش به تحریم دو مقام ارشد این گروه اعلام کرد که تحریم مقامات از سوی سازمان ملل تکرار تجارب بیهوده گذشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، طالبان به تحریم اخیر دو مقام ارشد این گروه از سوی سازمان ملل واکنش نشان داد.

  وزارت خارجه طالبان در بیانیه ای در واکنش به مصوبه اخیر سازمان ملل در خصوص اعمال محدودیت بر سفر اعضای این گروه ضمن استقبال از تمدید معافیت از ممنوعیت سفر 13 مقام خواستار لغو دائمی این ممنوعیت براساس توافقنامه دوحه شد.

  وزارت خارجه طالبان همچنین تحریم دو مقام این گروه از سوی شورای امنیت را بیهوده و تکرار تجارب ناکام عنوان کرد که نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

  این وزارت خانه در پایان از شورای امنیت سازمان ملل خواست که قضاوت یکطرفه را کنار گذاشته و حق مردم افغانستان را تضمین کند.

  این بیانیه ای در حالی صادر می شود که سازمان ملل روز گذشته 31 خرداد، معافیت سفر 2 مقام ارشد طالبان از جمله وزیر تحصیلات تکمیلی و معاون وزارت آموزش و پرورش طالبان را به دلیل اعمال محدودیت بر آموزش زنان لغو کرد.

 سید احمد شیدخیل معاون وزارت آموزش و پرورش و  عبدالباقی حقانی وزارت تحصیلات عالی دولت موقت طالبان به دلیل اعمال محدودیت این گروه بر آموزش .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: اعمال تحریم های جدید تکرار تجارب شکست خورده گذشته است

طالبان: اعمال تحریم های جدید تکرار تجارب شکست خورده گذشته است