مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 06:572022-06-21بين الملل

انتقاد ایران از سکوت در قبال نقض حاکمیت سوریه


مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه اظهار داشت: رژیم اسراییل به نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه ادامه می دهد در حالی که شورای امنیت همچنان در این زمینه سکوت می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مجید تخت روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نشست شورای امنیت در مورد تحولات بشردوستانه سوریه، با محکوم کردن تجاوزات و حملات تروریستی رژیم صهیونیستی علیه سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران اشغال طولانی مدت بلندی های جولان سوریه توسط رژیم اسراییل و همچنین نقض متعدد حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه، از جمله حملات اخیر که غیرنظامیان و اهداف و زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار داده، به ویژه حملات تروریستی علیه فرودگاه بین المللی دمشق را به شدت محکوم می کند.

دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل افزود: این اقدامات شرورانه و تروریستی رژیم اسراییل، حقوق بین الملل، حقوق بشردوستانه بین المللی و حاکمیت سوریه را نقض می کند و ثبات و امنیت منطقه را به خطر می اندازد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران حق مشروع سوریه برای دفاع از خود را بر اساس حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل به رسمیت می شناسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد ایران از سکوت در قبال نقض حاکمیت سوریه

انتقاد ایران از سکوت در قبال نقض حاکمیت سوریه