مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 09:222022-06-20بين الملل

شکست آمریکایی-سعودی در انتخابات لبنان هر روز بیشتر آشکار می شود


یک روزنامه لبنانی نوشت، سفیر سعودی به منظور روی کار آوردن نخست وزیر مد نظر خود مجبور به رایزنی با سعد الحریری شده؛ کسی که ریاض آن را کنار گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نتایج نهایی و رسمی انتخابات پارلمانی لبنان 25 اردیبهشت اعلام و سهم هر کدام از احزاب مشخص شد (جزییات بیشتر ).

نبیه بری با 65 رأی از مجموع 128 رأی بار دیگر به عنوان رییس پارلمان لبنان انتخاب شد و حالا باید تکلیف تعیین نخست وزیر مشخص شود.

میشل عون رییس جمهور لبنان پنجشنبه هفته آینده (23 ژوئن/ دوم تیر) را به عنوان موعد نشست مشورتی پارلمانی به منظور انجام رایزنی های الزام آور پیرامون تعیین نخست وزیر اعلام کرده است.

بعد از آنکه رسانه های جبهه مقاومت در لبنان تأکید کردند که جبهه سعودی-آمریکایی برخلاف هزینه هنگفت، نتوانست نتیجه مطلوب خود در انتخابات را بگیرد، در همین رابطه روزنامه لبنانی البناء به نقل از یک منبع پارلمانی نوشت، بزرگترین مانع در برابر تلاش های سفیر سعودی در لبنان برای کسب رأی 65 نماینده به منظور معرفی نخست وزیر (مورد نظرشان)، اکثریتی است که وی و سمیر جعجع رییس حزب القوات اللبنانیه از آن سخن گفته اند اما نتوانسته اند آن را فراهم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست آمریکایی-سعودی در انتخابات لبنان هر روز بیشتر آشکار می شود

شکست آمریکایی-سعودی در انتخابات لبنان هر روز بیشتر آشکار می شود