مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 20:222022-06-19بين الملل

تصویری دلربا از یک خوشه کروی پر رمز و راز


دوربین تلسکوپ فضایی هابل تیم اختصاصی اخترشناسان آن با ارائه یک تصویر جدید هیپنوتیزمی از یک خوشه کروی و عمق بی نهایت ستارگانش، شاهکاری کم نظیر را پیش روی ما قرار دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از وب سایت اسپیس، در حالی که تصویر جدید تلسکوپ فضایی هابل فوق العاده خیره کننده است، اما در این بخش از آسمان چیزهای بسیار بیشتری به چشم می آیند.

طبق بیانیه آژانس فضایی اروپا، این خوشه که روپرشت 106 (Ruprecht 106) نام دارد، همچنین خانه معمایی بزرگ از ابعاد شرلوک هولمزی است.

دانشمندان توافق دارند که اگرچه ستارگان هسته ای در یک خوشه کروی تقریبا در یک زمان و مکان به دنیا آمده اند، اما ستارگانی در این پرورشگاه کیهانی وجود دارند که ترکیبات شیمیایی منحصر به فردی را نشان می دهند که می تواند بسیار متفاوت باشد.

ستاره شناسان بر این باورند که این تغییر، نشان دهنده ستارگان بعدی است که از گاز آلوده شده توسط مواد پردازش شده ستارگان بزرگ تر نسل اول تشکیل شده اند.

با این حال، خوشه های کروی نادر مانند روپرشت 106 فاقد این انواع ستاره ها هستند و در عوض به عنوان خوشه های تک جمعیتی فهرست بندی می شوند؛ جایی که هیچ ستاره ای از نسل دوم یا سوم تشکیل نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویری دلربا از یک خوشه کروی پر رمز و راز

تصویری دلربا از یک خوشه کروی پر رمز و راز