مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 13:022022-06-18اجتماعي

«حیدره» زخمی از بی تدبیری این و آن/ از تصرف زمین تا ویلاسازی «از ما بهتران»!


«حیدره بالاشهر» روستایی است هزارساله، میان دره ای با چشمه های جوشان، باغ و باغات تو در تو و خوش آب و هوا در بخش مرکزی همدان؛ این روستا با وجود مواهب بی شمار، - خبرگزاری فارس-همدان: جاده بل باریک است اما تا دلت بخواهد مصفا، با آبشاری از شاخ و برگ تازه متولد شده که میزبان هلهله سارها شدند و هر دم آوایی خوش، گوش می نوازد.

وجب به وجب درختان وَر دل هم سر به دل آسمان کشیدند و سایه سر شدند، جان می دهد برای رهایی از جنجال و ازدحام و لختی با طبیعت سپری کردن.

 آسمان بی انتها، ارتفاعات پرگل و گیاه، اکسیژن ناب و چشم انداز شهر یکپارچه زیر پایت؛ لب جوی بنشینی و پیچ و تاب شاخه گیلاس را نظاره کنی و محو طعم گیلاس بلورین شوی، بدون اغراق بهشتی است در نزدیکی های همدان.

اما سینه به سینه باغ های یکدست سرسبز طرفین، درست مابین انبوهی از آرامش دو تا در میان خال گذاشتند بر جان تابلوی بکر روستا آن هم با چند تخت و دو سه آلاچیق آهنی و منقل و ذغال، به استقبال کباب و جذب مشتری رفتند و قارچ گونه وسط گل و گلشن روییدند.

قد یک سر چرخاندن  و روی برگرداندن از رستوران های باغ نما؛ سازه ای بی قواره و نیمه کاره رخ می نماید،  زخمی عمیق که چندصباحی است بر سینه دره مشرف به الوند کاشته شده و بی برگ و بی ثمر دالان رفت و آمدهای شب و نیم شب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«حیدره» زخمی از بی تدبیری این و آن/ از تصرف زمین تا ویلاسازی «از ما بهتران»!

«حیدره» زخمی از بی تدبیری این و آن/ از تصرف زمین تا ویلاسازی «از ما بهتران»!