مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 14:022022-06-17بين الملل

ابراز تمایل ایران به سرمایه گذاری در بخش معادن افغانستان


رییس شرکت کنسرسیوم معادن ایران گفت: به دنبال تامین امنیت در افغانستان، ایران آماده است تا در بخش استخراج معادن در این کشور سرمایه گذاری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، محمد صدیقی فر سرکنسول ایران در هرات امروز (جمعه) با همراه مقامات کنسرسیوم معادن ایران با مقامات محلی هرات دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار بهرامی رییس شرکت کنسرسیوم معادن ایران گفت: پس از روی کارآمدن حکومت طالبان و ایجاد امنیت سراسری در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در استخراج معادن افغانستان با دولت موقت این کشور همکاری کند.

مولانا نوراحمد اسلام­ جار والی هرات نیز در این دیدار گفت: براساس تصمیم وزارت معادن افغانستان و باتوجه به اختیارات اداره محلی هرات در خصوص سرمایه گذاری ایران در بخش استخراج معادن تصمیم گیری خواهد شد.

      والی هرات همچنان در ادامه به صدور ویزا از سوی ایران برای شهروندان افغانستان اشاره کرده و خواستار همکاری دولت کشور همسایه و فراهم کردن تهسیلات بیشتر در این زمینه شد.

محمد صدیقی فر سرکنسول ایران در هرات نیز در خصوص تسهیلات برای مهاجران افغان گفت: ایران به همکاری خود با دولت موقت طالبان همانند گذشته ادامه داده و تلاش برای صدور ویزای کار برای مهاجران در جریان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تمایل ایران به سرمایه گذاری در بخش معادن افغانستان

ابراز تمایل ایران به سرمایه گذاری در بخش معادن افغانستان