مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 22:522022-06-15سياسي

300 هنرمند سوزن دوز ترکمن در نوار مرزی گنبدکاووس شناسایی شدند


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: تعداد 300 هنرمند رشته سوزن دوزی ترکمن در شهر اینچه برون و روستای«تنگلی» در مرز شهر گنبدکاووس شناسایی شدند که از این تعداد 100 نفر مجوز لازم برای فعالیت رسمی را دریافت کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مریم آق آتابای در حاشیه رونمایی از تابلو روستای تنگلی به عنوان روستای ملی سوزن دوزی ترکمن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سوزن دوزی ترکمن در  روستای تنگلی در  سال 99 به ثبت ملی رسید و سپس با همکاری بخش های مختلف مانند بخشداری، محیط زیست، فرمانداری، دهیاری و دیگر دستگاه های مرتبط اقدامات اولیه ان مانند دوره های اموزشی اغاز شد.

وی تصریح کرد: در این راستا 300 نفر از هنرمندان این رشته در شهر اینچه برون و روستای تنگلی شناسایی شدند که از این تعداد 100 نفر مجوز لازم برای فعالیت رسمی را دریافت کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در دوره های اموزشی  علاوه بر توانمدسازی بانوان در این رشته، تلاش شده تا این هنر بصورت کاربردی و برای همه سلایق و قومیت ها تولید شود.

وی ادامه داد: این رشته هنری  یکی از صنایع پرافتخار قوم ترکمن بوده و مهمترین هنر این رشته بصورت یقه، سراستین، پایین شلوار زنان ترکمن، عرقچین، بالاپوش زنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

300 هنرمند سوزن دوز ترکمن در نوار مرزی گنبدکاووس شناسایی شدند

300 هنرمند سوزن دوز ترکمن در نوار مرزی گنبدکاووس شناسایی شدند