مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 19:122022-06-14حوادث

پلنگ 13 ساله «ارم» تلف شد


ماده پلنگ 13 ساله این باغ وحش - که در سال 91 از تله شکارچیان گرفته شده بود و به علت عفونت شدید دست با عمل جراحی و قطع دست به زندگی برگشت ، روز 23 خرداد ماه به دلیل عفونت مزمن تلف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پیمان محمدزاده - دامپزشک باغ وحش ارم - در توضیح علت مرگ این گونه جانوری گفت- صبح روز جمعه (20 خردادماه) به دنبال اطلاع مراقبان مبنی بر بی اشتهایی و بیحالی حیوان بلافاصله با هماهنگی و مشورت با اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دامپزشکان سازمان محیط زیست پلنگ مذکور بیهوش و سونوگرافی محوطه بطنی انجام شد، نتایج حاکی از سیستیت فوق حاد و عفونت کلیه و ستون فقرات داشت، در حالی که این حیوان قبل از این هیچگونه نشانه بیماری و ضعف نداشته و تغذیه و تحرک آن طبیعی بود.

وی اضافه کرد: مراقبان این حیوان جزو با تجربه ترین ها در حرفه خود هستند و هیچگونه علائم غیر طبیعی در این گونه ندیده بودند.

به هر حال بعد از تشخیص بیماری از همان روز اول و با مشورت اساتید دانشگاه تهران، درمان دارویی بصورت آنتی بیوتیک تراپی و مایع درمانی گسترده شروع شد، اما متاسفانه بعد از گذشت دو روز و علی رغم تمام تلاشها حیوان تلف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی ارم سبز لاشه حیوان جهت تعیین علت اصلی مرگ و نمونه برداری های لازم در اختیار بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پلنگ 13 ساله «ارم» تلف شد

پلنگ 13 ساله «ارم» تلف شد