مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 15:422022-06-14اقتصادي

2 میلیون هکتار از مساحت «طبس» تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: وسعت بیابان های این شهرستان معادل 62 درصد بیابان های استان و 10 درصد بیابان های کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از طبس، ظهر امروز طی مراسمی با حضور مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی، فرماندار ویژه طبس و تعدادی از مسئولان شهرستانی، رسول شوری به عنوان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طبس معرفی شد.

علیرضا نصرآبادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ضمن قدردانی از فعالیت های حسن محمدیان درباره قابلیت های منابع طبیعی شهرستان طبس، اظهار داشت: در خراسان جنوبی 100 هزار هکتار رویشگاه گیاهان دارویی وجود دارد که 80 هزار هکتار از آن مختص آنغوزه است.

وی با اشاره به اینکه غیر از خراسان جنوبی در چند استان دیگر نیز آنغوزه شیرین وجود دارد، افزود: اما شهرستان طبس در خراسان جنوبی قطب رویش این محصول بوده و از لحاظ کیفیت نیز در جهان حرف اول را می زند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی ادامه داد: وسعت بیابان های این شهرستان معادل 62 درصد بیابان های استان و 10 درصد بیابان های کشور است و وسعت این شهرستان و بیابانی بودن شرایط آن باعث شده اقدامات زیادی برای بیابانزدایی انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 میلیون هکتار از مساحت «طبس» تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد

2 میلیون هکتار از مساحت «طبس» تحت تأثیر فرسایش بادی قرار دارد