مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 14:422022-06-14حوادث

جزییات تلف شدن پلنگ 13 ساله ارم


«کیجا» ماده پلنگ 13 ساله باغ وحش ارم، علیرغم دو روز تلاش دامپزشکان، به دلیل عفونت مزمن تلف شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، کیجا ماده پلنگ 13 ساله باغ وحش ارم که در سال 1391 از تله شکارچیان گرفته شده بود و به علت عفونت شدید دست با عمل جراحی و قطع دست به زندگی برگشته بود، روز 23 خرداد ماه به دلیل عفونت مزمن تلف شد.

در این رابطه دامپزشک باغ وحش ارم در توضیح علت مرگ این گونه جانوری گفت؛ صبح روز جمعه 20 خرداد ماه به دنبال اطلاع مراقبین مبنی بر بی اشتهایی و بی حالی حیوان بلافاصله با هماهنگی و مشورت با اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دامپزشکان سازمان محیط زیست، پلنگ مذکور بیهوش و سونوگرافی محوطه بطنی، بیوبسی و آزمایشات پاراکلینیکی انجام شد.

نتایج حاکی از سیستیت فوق حاد و عفونت کلیه و ستون فقرات داشت، در حالیکه این حیوان قبل از این هیچگونه نشانه بیماری و ضعف نداشته و تغذیه و تحرک آن طبیعی بود.

مراقبین این حیوان که جزو با تجربه ترین ها در حرفه خود می باشند، هیچگونه علائم غیر طبیعی در این گونه ندیده بودند و در پایش روزانه هیچگونه علائم غیرطبیعی مشاهده نشد.

به هر حال بعد از تشخیص بیماری از همان روز اول و با مشورت اساتید دانشگاه تهران، درمان دارویی بصورت آنتی بیوتیک تراپی و مایع درمانی گسترده شروع شد، اما متاسفانه بعد از گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تلف شدن پلنگ 13 ساله ارم

جزییات تلف شدن پلنگ 13 ساله ارم