مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 13:572022-06-14بين الملل

بیانیه «چارچوب هماهنگی» در ارتباط با تشکیل دولت عراق


پس از استعفای نمایندگان جریان صدر در عراق، کمیته هماهنگی احزاب شیعی در این کشور نشستی با برخی احزاب عراق برگزار کرد و خواستار سرعت بخشیدن به فرایند تشکیل دولت این کشور شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته هماهنگی احزاب شیعی در عراق موسوم چارچوب هماهنگی ، بعدازظهر امروز (سه شنبه)، پس از نشست با ائتلاف العزم به ریاست مثنی السامرایی ، حزب اتحاد میهنی کردستان به ریاست بافل طالبانی و جنبش بابلیون به ریاست ریان الکلدانی بیانیه ای در ارتباط با تشکیل دولت عراق صادر کرد.

بنابر گزارش پایگاه خبری ناس نیوز ، در این نشست، تحولات مربوط به وضعیت سیاسی فعلی عراق و راه های تسریع فرایند تشکیل دولت مطابق با قانون اساسی این کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

چارچوب هماهنگی پس از این نشست اعلام کرد: شرکت کنندگان تأکید کردند که مرحله آتی مهم است و نیازمند سرعت بخشیدن به گام های عملی برای تکمیل ضرب الاجل های قانون اساسی، انتخاب رییس جمهور و تشکیل دولتی منسجم می باشد؛ دولتی که قادر به برآورده ساختن خواسته های عراقی ها، فراهم کردن یک زندگی شایسته و حفظ امنیت و ثبات برای همگان باشد.

این کمیته همچنین از تمام احزاب مؤثر در عرصه سیاسی عراق خواست که در گفت و گوها شرکت کنند و در عین حال، از آمادگی خود برای گفت و گو با تمامی طرف های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه «چارچوب هماهنگی» در ارتباط با تشکیل دولت عراق

بیانیه «چارچوب هماهنگی» در ارتباط با تشکیل دولت عراق