مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 11:022022-06-12سياسي

هفت خوان آموزش در افغانستان و فرصت سامانه شاد


با حضوری شدن مدارس در ایران، بخش اعظمی از ظرفیت شبکه شاد آزاد شده که نه تنها می توان از آن در کنار آموزش حضوری استفاده کرد، بلکه می توان برای آموزش کشورهای حوزه ایران فرهنگی نظیر افغانستان نیز بهره برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، ضعف زیرساخت های آموزش همگانی در افغانستان در کنار ممنوعیت تحصیل دختران که اخیراً از سوی حکومت سرپرست در این کشور اعمال شده امکان تحصیل این قشر را محدود ساخته است.

در این شرایط و با حضوری شدن مدارس در ایران، ظرفیت آزاد سامانه شاد می تواند راه حلی برای رفع این مشکل دختران افغانستانی و نیز مهاجرین به ایران باشد.

کشور افغانستان در همسایگی ایران به علت قرابت فرهنگی، مشترکات دینی و وجود زبان فارسی به ویژه بعد از انقلاب اسلامی ایران، رابطه ناگسستنی با ایران پیدا کرد.

چه آن زمان که ایران در بحبوحه جنگ تحمیلی و با وجود مشکلات عدیده در تامین تجهیزات نظامی، حاضر نشد در ازای دریافت کمک از سوی شوروی، تهاجم آن ها به افغانستان را به رسمیت بشناسد و چه آن که بیش از 2000 افغانستانی در جبهه های 8 سال دفاع مقدس در راه دفاع از خاک ایران اسلامی به شهادت رسیدند.

همچنین در عصر کنونی، این ملت غیور افغانستان بود که در قالب لشگر فاطمیون، دوشادوش برادران ایرانی خود به دفاع از حرم معصومین پرداخت و با ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت خوان آموزش در افغانستان و فرصت سامانه شاد

هفت خوان آموزش در افغانستان و فرصت سامانه شاد