مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 23:372022-06-11پزشكي

ضرورت توجه به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، محمدحسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در ارتباط با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گفت: با توجه به شروع فصل گرما، امکان بروز و شیوع برخی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان افزایش می یابد به همین دلیل توصیه ما به دامداران و مصرف کنندگان این است با رعایت مسائل بهداشت فردی، توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

  وی افزود: خطر انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در اثر کشتار غیرمجاز دام در منازل و یا معابر عمومی برای افراد و استفاده نکردن از دستکش برای تمیز کردن گوشت در خانم های خانه دار افزایش می یابد.

  مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان کرد: یکی از مسائل و نگرانی ها این است که این بیماری در دام زنده هیچ گونه علائمی ندارد و این مهم خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

  این مسوول با تاکید بر حضور دامپزشکی مسوول فنی بهداشتی درصورت کشتار دام در کشتارگاه های صنعتی دام و یا کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی، بیان کرد: در کشتارگاه های تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، معاینه و بازرسی از دام قبل ، حین و بعد از کشتار و نگهداری گوشت  با حضور مسؤول فنی بهداشتی در سردخانه تا 24 ساعت، سپس عرضه گوشت در مراکز عرضه تحت نظارت دامپزشکی انجام می شود، هیچ خطری متوجه مصرف کننده نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو

ضرورت توجه به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو