مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 11:272022-06-11سياسي

مصرف برق رمزارز ها و گزارش گمراه کننده مرکز پژوهش ها


به تازگی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گزارشی با عنوان «تاثیر استخراج رمزارز بر پایداری شبکه برق ایران» منتشر نموده است که در آن با استناد به مطالعه داده های دانشگاه کمبریج و سهم ایران از ظرفیت کل استخراج بیت کوین جهان استدلال می کند که میزان برق .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، یکی از نتیجه گیری های مطالعه مذکور این است که در خصوص استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمزارزها در کشورمان در سال گذشته اغراق شده است.

آنچه صحت اطلاعات ارائه شده در این گزارش را مخدوش می کند و لذا استناد به نتیجه گیری فوق را غیرقابل اتکا می نماید عدم توجه محققان محترم مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به محدودیت مطالعه و آمار دانشگاه کمبریج است.

هرچند مطالعه دانشگاه کمبریج دید کلان بسیار ارزشمندی از میزان برق مصرفی توسط شبکه جهانی استخراج بیت کوین و همچنین برق مورد نیاز برای استخراج یک بیت کوین به مخاطب می دهد اما به هیچ عنوان مرجع مناسبی برای تعیین سهم کشورهای مختلف از هش ریت شبکه جهانی استخراج بیت کوین نیست؛ امری که محققان این دانشگاه نیز برای اطلاع خواننده در سایت مربوطه (Camidge Center for Alternative Finance) به آن اشاره می نمایند.

دلیل این مساله که مطالعه دانشگاه کمبریج مرجع قابل اتکایی برای تعیین سهم هر کشور از مجموع هش ریت جهانی استخراج بیت کوین نمی باشد ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف برق رمزارز ها و گزارش گمراه کننده مرکز پژوهش ها

مصرف برق رمزارز ها و گزارش گمراه کننده مرکز پژوهش ها