مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 09:072022-06-11بين الملل

ادعای حقوق بشری بایدن توزرد از آب درآمد


بر خلاف وعده انتخاباتی رییس جمهور آمریکا درباره «به انزوا کشاندن» عربستان سعودی در پی ترور ستون نویس روزنامه «واشنگتن پست»، مقامات بلندپایه آمریکایی خبر دادند که واشنگتن و ریاض توافق کرده اند این مسئله را کنار بگذارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، چند مقام آمریکایی بلندپایه خبر دادند که واشنگتن آماده بازسازی روابط خود با عربستان سعودی و عبور از پرونده جمال خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست است.

پایگاه خبری شبکه سی ان ان ، شامگاه (جمعه)، در این باره نوشت: این گام یک تحول بزرگ در موضع جو بایدن رییس جمهور آمریکا است که در کارزار انتخاباتی خود وعده به انزوا کشاندن عربستان سعودی را در پی کشته شدن خاشقچی داده بود.

دولت بایدن، سال گذشته، گزارشی اطلاعاتی منتشر کرده بود که در آن شاهزاده محمد بن سلمان ولی عهد سعودی را مستقیما به برنامه ریزی برای کشتن این خبرنگار سعودی متهم کرد.

جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد ولی عهد عربستان سعودی در اکتبر سال 2018 در کنسولگری ریاض در استانبول به طرز فجیعی به قتل رسید.

مقام های آنکارا در واکنش به این قتل، دادگاهی غیابی برای محاکمه عاملان ترتیب دادند و این موضوع به همراه برخی دیگر از مسائل، روابط ترکیه و عربستان سعودی را به شدت تیره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای حقوق بشری بایدن توزرد از آب درآمد

ادعای حقوق بشری بایدن توزرد از آب درآمد