مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 15:022022-06-09بين الملل

ترکمنستان: پروژه تاپی تا 6 ماه دیگر در هرات آغاز خواهد شد


رییس پروژه تاپی کشور ترکمنستان گفت مقام های این کشور تنها منتظر اتمام استملاک زمین ها در مسیر پروژه تاپی هستند و تا 6 ماه دیگر کار عملی آن آغاز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، برای اولین بار پروژه تاپی در حکومت گذشته با حضور رؤسای جمهور کشورهای افغانستان، هند، پاکستان و ترکمنستان افتتاح شد و قرار بود تا پس از استملاک زمین در مسیر پروژه تاپی در خاک افغانستان کار عملی آن آغاز شود اما این پروژه حیاطی پس از افتتاح تنها روی کاغذ باقی ماند و کارعملی صورت نگرفت.

پس از روی کارآمدن حکومت جدید در افغانستان، تلاش ها برای آغاز این پروژه مهم از سر گرفته شد و در این راستا رایزنی هایی نیز با طرف ترکمنستانی صورت گرفته است.

دفتر مطبوعاتی والی هرات اعلام کرد که در دیدار اخیر مسؤولان کشور ترکمنستان با والی هرات قرار است تا کار عملی پروژه تاپی به زودی آغاز شود.

محمد مراد امانوف رییس اجراییه پروژه تاپی در این دیدار با اشاره به اینکه مسؤولان ترکمنستانی آماده هستند تا هرچه زودتر پروژه تاپی را آغاز کنند گفت: قرار است تا 6 ماه دیگر خط لوله گاز ترکمنستان به افغانستان کشیده شود و ترکمنستان آماده است تا هرچه زودتر این پروژه را عملی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکمنستان: پروژه تاپی تا 6 ماه دیگر در هرات آغاز خواهد شد

ترکمنستان: پروژه تاپی تا 6 ماه دیگر در هرات آغاز خواهد شد