مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 08:572022-06-09اقتصادي

«زیلایی» پایلوت گیاه دارویی آنغوزه


سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با الگوی برداری از طرح پایلوت گیاهان دارویی تنگ سرخ زیلایی پایلوت گیاه دارویی آنغوزه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سرپرست اداره کل منابع طبیعی که به همراه آیکاوا سرمایه گذار کشور ژاپن از پایلوت گیاهان دارویی تنگ سرخ شهرستان بویراحمد بازدید کرد در گفت وگو با فارس گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از قرن ها پیش به عنوان محل داد و ستد گیاهان دارویی شناخته شده و اراضی این استان همچنان مستعد کشت گیاهان دارویی است وبا الگو برداری از پایلوت گیاهان دارویی منطقه تنگ سرخ شهرستان بویراحمد باوجود کارشناسانی از کشور ژاپن و آزمایشات انجام شده پایلوت گیاهان دارویی را در منطقه زیلایی تاسیس خواهیم کرد.

 وی اضافه کرد: یکی از مزیت های اصلی گیاهان دارویی نیاز به آب کم برای رشد، نیاز نداشتن به شخم و شیار به علت قرار داشتن ریشه در عمق خاک و بازدهی و صرفه اقتصادی بالای این نوع گیاهان است که با توجه به خشکسالی جایگزین شدن کشت گیاهان دارویی به جای محصولات پُرآب بر توصیه می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه وبویراحمد با بیان اینکه کشت گیاهان دارویی در حفظ خاک نیز تاثیرگذار است اظهار داشت: با توجه به اینکه کهگیلویه وبویراحمد در کاشت و عرضه گیاهان دارویی از قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زیلایی» پایلوت گیاه دارویی آنغوزه

«زیلایی» پایلوت گیاه دارویی آنغوزه