مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 17:422022-06-08سياسي

به نام آبیک به کام دیگران/ مالکیت کارخانه سیمان را به استان قزوین بازگردانید


نوشتن از حال ناخوش هوای آبیک همچون آب در هاون کوبیدن است چرا که این شهرستان سال هاست زخم های کهنه ای همچون آلودگی ناشی از فعالیت کارخانه سیمان را بر چهره دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، آلودگی کارخانه سیمان قصه پرغصه ای است که سال هاست مردم شهر آبیک را با غبار خود درگیر کرده و علاوه بر آلاینده های دیگر، موجب شده با گرد خاکستری سیمان دست و پنجه نرم کنند.

تاکنون جلسات متعددی با حضور مسئولان و نمایندگان ادوار مجلس برای رفع این معضل برگزار شده اما جز برپایی جلسات و رد و بدل شدن سخنان تکراری، هیچ رهاوردی برای مردم آبیک نداشته؛ در برهه ای از زمان آلودگی بسیار بالا رفت و نارضایتی شدید مردیم باعث شد تا فیلترهایی بر روی این کارخانه نصب شود اما سایه شوم آلودگی همچنان بر سر مردم باقیست.

دو طرح بزرگ افزایش ظرفیت و توسعه  نیم قرن از فعالیت کارخانه سیمان آبیک می گذرد؛ کارخانه ای که در سال 48 احداث آن آغاز و واحد اول آن با ظرفیت 3500 تن کلینکر در روز در سال 52 و واحد دوم این کارخانه هم با ظرفیت روزانه 4 هزار تن کلینکر در سال 58 به بهره برداری رسید.

  جالب است بدانید در دهه 80 با توجه به نیاز کشور به سیمان و بازاری که در تهران و البرز متصور بود، دو طرح بزرگ افزایش ظرفیت و توسعه در کارخانه سیمان اجرا شد؛ در سال 88 با تغییرات اساسی در خط تولید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نام آبیک به کام دیگران/ مالکیت کارخانه سیمان را به استان قزوین بازگردانید

به نام آبیک به کام دیگران/ مالکیت کارخانه سیمان را به استان قزوین بازگردانید