مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 خرداد 1401 ساعت 08:572022-06-08اجتماعي

انجام عملیات حلقه گذاری پرندگان مهاجر در تالاب میقان


رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش محیط زیست استان مرکزی از اجرای حلقه گذاری تعدادی از پرندگان آبزی و کنارآبزی در تالاب میقان مطابق با استانداردهای بین المللی خبر داد.

-  مازیار شریفی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک گفت: در دومین روز از هفته محیط زیست با عنوان محیط زیست، تنوع زیستی و گونه های گیاهی و جانوری در معرض انقراض عملیات حلقه گذاری جوجه های پرندگان مهاجر در تالاب میقان انجام شد.

وی افزود: حلقه گذاری پرندگان، متداولترین و رایج ترین شیوه شناخت وضعیت و تعیین مسیر مهاجرت پرندگان است که در این شیوه پرندگان زنده گیری و حلقه های فلزی یا پلاستیکی خاص هر گونه، با شماره یا کدهایی به همراه نام کشور به یکی از پاها یا بال پرنده وصل و مجددا پرنده در طبیعت رهاسازی می شود.

رییس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با بیان اینکه بیشترین حلقه گذاری برای جوجه های کاکایی انجام گرفته است، ادامه داد: تمامی کشورها متعهد به عودت حلقه ها در صورت یافتن لاشه پرندگان و یا خود حلقه ها در صورت از بین رفتن لاشه پرنده به  کشور مبدا می باشند.

  شریفی گفت: از روی حلقه های دریافتی اطلاعات مهم دیگری از قبیل سن پرنده، عوامل تهدید، زیستگاه های ثانوی و سایر اطلاعات مربوط به انواع پرندگان نیز قابل دسترسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عملیات حلقه گذاری پرندگان مهاجر در تالاب میقان

انجام عملیات حلقه گذاری پرندگان مهاجر در تالاب میقان