مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 20:022022-06-07بين الملل

آمریکا: ایران برای صلح در یمن نقش مثبت ایفا کند


فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با این ادعا که واشنگتن به دنبال صلح در یمن است، گفت که در مذاکرات تعز، مسائل پیچیده ای برای نخستین بار مطرح شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تیموتی لیندرکینگ فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن گفت که نسبت به مسیر مذاکرات تعز در یمن خوش بین است.

لیندرکینگ بدون اشاره به نقش آمریکا در حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی و تخریب یمن و کشتار مردم این کشور، به شبکه خبری العربیه گفت که واشنگتن به برقراری صلح در یمن، پایبند است .

وی با بیان اینکه از حوثی ها (انصارالله) می خواهیم که مسیرهای تعز را باز کنند ، مدعی شد: ایران حوثیها را برای حمله به غیر نظامیان و عربستان تشویق کرده است .

این در حالی است که آمریکا و عربستان سعودی با وجود گذشت چند ماه از آتش بس در یمن، اجازه نمی دهند پروازها به صنعاء به صورت عادی انجام شود و حتی از ورود سوخت به بندرگاه الحدیده و رسیدن آن به دست مردم یمن ممانعت می کند.

این مسئول آمریکا با این ادعا که ایران با سلاحهای کُشنده از انصارالله حمایت می کند، مدعی شد که تهران باید از این کار دست بردارد و نقش مثبتی ایفا کند .

علیرغم ادعای لیندرکینگ، برت مک گورک هماهنگ کننده امور خاورمیانه و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به حمایتهای تسلیحاتی این کشور از ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا: ایران برای صلح در یمن نقش مثبت ایفا کند

آمریکا: ایران برای صلح در یمن نقش مثبت ایفا کند