مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 08:422022-06-07دانش

اختراع محققان دانشگاه تهران برای حذف نیترات از منابع آب آشامیدنی


اختراع برگرفته از رساله دکترای دانش آموخته رشته مهندسی شیمی ـ بیوتکنولوژی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران، برای نخستین بار به نام دانشگاه تهران در اداره اختراعات آمریکا به ثبت رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، اختراع برگرفته از رساله دکتری دانش آموخته رشته مهندسی شیمی ـ بیوتکنولوژی دانشکدگان فنی دانشگاه تهران که با همکاری مرکز بیوتکنولوژی کره جنوبی انجام شده است، رویکردی نو و الهام گرفته از طبیعت را برای حل مشکل بسیاری از منابع آبی که میزان نیترات آنها بیش از حد مجاز است، معرفی می کند.

‬  ‫الگوی اصلی این اختراع که برگرفته از رساله دکتری فریبا رضوانی با راهنمایی دکتر محمدحسین صراف زاده رییس کرسی یونسکو در بازیافت آب بوده، حذف نیترات از منابع آب آشامیدنی با راهکاری طبیعت محور است.

  روش های گوناگون شیمیایی و فیزیکی برای حذف این ترکیب سرسخت که فرایندهای متداول تصفیه آب توان حذف آن را ندارند، تاکنون توسط پژوهشگران مختلف پیشنهاد شده است که هر یک مزایا و معایب خود را دارد.

  به عنوان مثال در روش هایی مانند RO و IX، پس از تصفیه آب، شورآبی تولید می شود که خود حاوی نیترات است و رهاسازی آن در محیط زیست آلودگی مجدد ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختراع محققان دانشگاه تهران برای حذف نیترات از منابع آب آشامیدنی

اختراع محققان دانشگاه تهران برای حذف نیترات از منابع آب آشامیدنی