مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 22:122022-06-06بين الملل

بازدید هیأت سازمان ملل از اردوگاه الهول در سوریه؛ نصف جمعیت اردوگاه کودک است


مسئول سازمان ملل در جریان بازدید از اردوگاه الهول، محل استقرار خانواده ها و عناصر داعش در شمال شرق سوریه خواستار بازگردانده شدن ساکنان آنجا به کشورهایشان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک هیأت سازمان ملل به همراه رییس سازمان امنیت ملی عراق از اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه بازدید کرد و در جریان شرایط سخت ساکنان آنجا قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروسیا الیوم، عمران رضا، هماهنگ کننده سازمان ملل متحد و هماهنگ کننده امور بشردوستانه در سوریه گفت: الهول جای کودکان نیست.

50 درصد از کل جمعیت 56 هزار نفری اردوگاه در حال حاضر زیر 12 سال هستند و اقدامات انجام شده توسط دولت عراق در دستیابی به  راه حل ها برای آنجا بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: این، ضرورتی فوری است که دیگر کشورهایی هم که شهروندان آنها در این اردوگاه حضور دارند، اقداماتی برای حل و فصل قضیه این اردوگاه انجام دهند.

جنین پلاسخارت نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در عراق هم به نوبه خود گفت: نگه داشتن افراد در شرایط محدود و بد، در نهایت خطرات امنیتی بیشتری نسبت به این دارد که آنها را به شیوه ای منظم به کشورهایشان بازگردانیم.

او افزود: عراق ثابت کرد که بازگرداندن شهروندانش از اردوگاه الهول امکان پذیر است آن هم با یافتن راه حل های آبرومندانه ای که بر اساس اصول بازخواست ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید هیأت سازمان ملل از اردوگاه الهول در سوریه؛ نصف جمعیت اردوگاه کودک است

بازدید هیأت سازمان ملل از اردوگاه الهول در سوریه؛ نصف جمعیت اردوگاه کودک است