مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 14:022022-06-06سياسي

تسهیل شرایط فرزند خواندگی کودکان بدون سرپرست


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بهزیستی در پی تدوین فرایندهایی است که واگذاری سرپرستی کودکان بدون سرپرستِ مؤثر مطابق ضوابط قانونی تسهیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از همشهری آنلاین، محمد نصیری معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست هم اندیشی درخصوص تسهیل فرزندخواندگی و امین موقت با اشاره به اینکه سیاست این سازمان مراقبت از کودکان فاقد سرپرست موثر در بستر خانواده است، گفت: بهزیستی در پی تدوین فرآیندهایی است تا واگذاری سرپرستی این کودکان مطابق با ضوابط قانونی تسهیل شود.

سیدعلی کاظمی قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه نیز در این نشست با بیان اینکه اقدامات حمایتی برای کودکان نیازمند همکاری قوه قضاییه و سازمان بهزیستی کشور است، گفت: تلاش حوزه قضا ایجاد هم افزایی برای حمایت هرچه بیشتر از کودکان فاقد سرپرست موثر است و بدون پیوند نظام عدالت و نظام حمایت، نمی توان انتظار زیادی برای حمایت از حقوق کودکان داشت.

قائم مقام معاون راهبردی قوه قضاییه در این هم اندیشی به جایگاه قیمومت و امین موقت در قوانین کشور اشاره کرد و گفت: قیمومت و امین موقت اولین بار در قانون مدنی کشور مطرح شد و صحبتی از موسسات و مراکز نگهداری کودکان نبود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل شرایط فرزند خواندگی کودکان بدون سرپرست

تسهیل شرایط فرزند خواندگی کودکان بدون سرپرست