مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 13:572022-06-06پزشكي

آنچه باید درباره درمان سرطان کودکان بدانیم


توصیه من به خانواده ها این است که در مراحل درمان سرطان، به خصوص مرحله تزریق نخاعی و نمونه برداری از مغز استخوان به جستجوهای اینترنتی اکتفا نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، نمونه برداری از مغز استخوان (bone marrow) و تزریق داخل نخاعی (IT) دو مرحله مهم در تشخیص و درمان بیماری سرطان است.

متاسفانه این دو مرحله با درد زیادی همراه است؛ اما بخش IT بیمارستان محک تمهیداتی اندیشیده است تا این قسمت از درمان کودکان مبتلا به سرطان با آسیب روحی و جسمی کمتری انجام شود که از آن جمله می توان به تدابیری چون حضور مستمر متخصص بی هوشی و انجام نمونه گیری از مغز استخوان و تزریق نخاعی برای کودکان مبتلا به سرطان همراه با بی هوشی سطحی اشاره کرد.

در این صورت کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان با نگرانی و اضطراب کمتری با این بیماری سخت مبارزه خواهند کرد.

علی نادری، آنکولوژیست بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک در خصوص انجام نمونه برداری از مغز استخوان (bone marrow) و تزریق داخل نخاعی (IT) در بیمارستان محک گفت: در حال حاضر متخصص بی هوشی در این بخش مشغول به کار شده تا در مرحله اول از درد درمان سرطان بکاهیم و در مرحله بعد فشار روحی و روانی کمتری به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده هایشان تحمیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه باید درباره درمان سرطان کودکان بدانیم

آنچه باید درباره درمان سرطان کودکان بدانیم