مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 خرداد 1401 ساعت 09:322022-06-06سياسي

تعلل در اجرای طرح سلامت الکترونیک/ امنیت داده های سلامت رعایت شود


سازمان های بیمه متولی درمان بیماران هستند و باید برای اجرای طرح سلامت الکترونیک با شبکه بهداشت و درمان هماهنگ و فعال باشند.

- سید مسعود خاتمی در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس تصریح کرد: طرح سلامت الکترونیک چند سالی است که در مجلس مطرح شده اما اجرای آن به علت برخی ناهماهنگی ها و عدم زیر ساخت کافی به تأخیر افتاده است.

اجرای این طرح باید به صورت فراگیر باشد و همه مردم و حتی کسانی که در مناطق محروم سکونت دارند، باید بتوانند به راحتی خدمات این طرح را دریافت کنند.

  وی به مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: قطعاً از طریق اجرای این طرح داروها و آزمایشات مردم طبق اصولی خاص تجویز و نسخه ها کنترل می شود و از تجویز بی رویه دارو و آزمایش های غیرضرور جلوگیری خواهد شد.

به عنوان مثال در برخی کشورها اگر یک پزشک بخواهد در آزمایشی گلبول قرمز بیمار را بررسی کند، در حالی که برای شناسایی نوع بیماری آن فرد نیازی به بررسی گلبول قرمز نیست، جریمه می شود؛ چرا که باعث زحمت برای آزمایشگاه و همچنین شرکت های بیمه شده است.

در کشور ما هم باید نسخه ها از طریق این طرح کنترل شود تا تجویز بی مورد باعث نشود که پزشک فکر کند اگر همه ی موارد آزمایشی را بررسی کند، پزشکی حاذق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعلل در اجرای طرح سلامت الکترونیک/ امنیت داده های سلامت رعایت شود

تعلل در اجرای طرح سلامت الکترونیک/ امنیت داده های سلامت رعایت شود