مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 خرداد 1401 ساعت 20:422022-06-05بين الملل

رییس جمهور عراق: تغییرات آب و هوایی موجودیت عراق را تهدید می کند


رییس جمهور عراق در سخنانی گفت که مقابله با تبعات تغییرات آب و هوایی باید اولویت مهم این کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، برهم صالح رییس جمهور عراق امروز (یکشنبه) در نشستی با حضور  نمایندگان سازمان ملل و یونسکو و سازمان های مردم نهاد عراقی در حوزه محیط زیست به مناسبت روز جهانی محیط زیست، در خصوص خطرات تغییرات آب و هوایی برای عراق هشدار جدی داد.

به نوشته شفق نیوز، او گفت که میزان کمبود آب برای عراق تا سال 2035 به دلیل کاهش میزان آب ورودی به دجله و فرات و افزایش تبخیر آب پشت سدها و عدم بروز رسانی شیوه آبیاری به 10.

8 میلیارد متر مکعب خواهد رسید و باید با تغییرات آب و هوایی به عنوان یک اولویت مهم برخورد شود و تبعات این تغییرات می تواند در آینده موجودیت عراق را تهدید کند.

برهم صالح با بیان اینکه عراق به شدت در معرض خطرات زیست محیطی قرار دارد، از ضرورت ترسیم یک برنامه راهبرد ملی و مشارکت همه گروههای مردمی و جوانان در این راستا سخن گفت و افزود: جمعیت عراق امروز بیش از 41 میلیون نفر است و بعد از 10 سال به 52 میلیون نفر افزایش می یابد و در سال 2050 به 80 میلیون نفر می رسد و این به معنای نیاز روزافزون به آب است.

به گفته رییس جمهور عراق، بیابان زایی 39 درصد خاک این کشور را تحت تأثیر قرار داده و به زودی موجب از بین رفتن زمین های کشاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور عراق: تغییرات آب و هوایی موجودیت عراق را تهدید می کند

رییس جمهور عراق: تغییرات آب و هوایی موجودیت عراق را تهدید می کند