مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 12:522022-06-04بين الملل

افشاگری درباره دست داشتن رییس سابق سیا در شکنجه زندانیان


روزنامه آمریکایی گزارش داد، «جینا هاسپل» رییس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در یک زندان سِری شاهد شکنجه زندانیان بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گذشته رییس سال های 2018 تا 2021 سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا همچنان خبرساز است و روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی تازه خبر داد که او شاهد شکنجه زندانیان بود.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، جینا هاسپل که در می 2018 صلاحیتش به عنوان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) تایید شد و تا سال 2021 این سمت را بر عهده داشت، برای اولین بار در سال 2002 بر سر نقش او به عنوان رییس یک مرکز بدنام سیا در تایلند جنجال ایجاد کرده بود؛ مرکزی که در آن از انواع تکنیک های بازجویی از قبیل شکنجه از طریق غرق مصنوعی استفاده می شد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش تازه خود خبر داد، رییس سابق سیا که اولین زن رییس این نهاد اطلاعاتی آمریکا بوده است، شاهد این بود که یک زندانی در یک مکان سِری تحت بازجویی از طریق روش های پیشرفته شامل غرق مصنوعی قرار گرفت.

این روزنامه گزارش داد، مراکز و اماکن مخفی تحت کنترل سیا توسط دولت آمریکا در جنگ علیه تروریسم مورد استفاده قرار گرفته است.

افشاگری این روزنامه در شرایطی انجام شده که یک جلسه دادگاه در ماه می در خلیج گوانتانامو کوبا انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افشاگری درباره دست داشتن رییس سابق سیا در شکنجه زندانیان

افشاگری درباره دست داشتن رییس سابق سیا در شکنجه زندانیان