مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 18:572022-06-01سياسي

ساماندهی، تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه حیدران جاجرم


سرپرست هیئت کاوش باستان شناسی تپه حیدران از گمانه زنی به منظور ساماندهی تعیین عرصه و پیشنهاد حریم در این تپه باستانی واقع در شهرستان جاجرم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز علی اکبر وحدتی، سرپرست هیئت کاوش باستان شناسی تپه حیدران با اشاره به اینکه تپه حیدران یکی از محوطه های پیش ازتاریخ خراسان شمالی است که در آن می توان آثار دوره های کلکولیتیک و عصر آهن منطقه را موردمطالعه قرار داد، اظهارکرد: در سال های گذشته با توجه به موقعیت تپه حیدران در حاشیه شهر جاجرم، تخلیه گسترده نخاله های ساختمانی و گسترش بافت شهری بخش های از اثر را دستخوش آسیب های جدی کرده است.

وی گفت: در این راستا با همکاری شهرداری شهر جاجرم به منظور سامان دهی سطح اثر باستانی، مناسب سازی چهره عمومی آن در ورودی شهر و نیز مطالعات گسترده باستان شناسی برای جلوگیری از آسیب های بیشتر، مرحله دوم گمانه زنی تعیین عرصه، پیشنهاد حریم و ساماندهی تپه حیدران آغاز شده است.

سرپرست هیئت کاوش باستان شناسی تپه حیدران افزود: تپه حیدران در دشت میانکوهی جاجرم و در فاصله حدود 500 متری جنوب شهر جاجرم واقع شده است که در 27 آبان 1385 به شماره 16589 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی، تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه حیدران جاجرم

ساماندهی، تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه حیدران جاجرم