مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 09:572022-05-31بين الملل

آمریکا و تایوان روابط نظامی-امنیتی را گسترش می دهند


علی رغم هشدارهای پیاپی چین در خصوص عدم مداخله در امور داخلی تایوان، رییس جمهور تایوان اعلام کرد که گارد ملی ایالات متحده قصد همکاری با ارتش تایوان را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ارتش چین هفته گذشته اعلام کرد که اخیراً رزمایشی را به عنوان یک هشدار جدی علیه تبانی تایوان با ایالات متحده انجام داده است.

با این حال خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که تسای اینگ ون رییس جمهور تایوان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که ایالات متحده در حال برنامه ریزی برای همکاری بین گارد ملی این کشور و ارتش تایوان است.

رییس جمهور تایوان می گوید که با تقویت همکاری بین گارد ملی آمریکا و ارتش تایوان، به دنبال تعمیق روابط امنیتی در مواجهه با آن چیزی است که تایوان تهدید رو به رشد چین می نامد.

طبق این گزارش، ایالات متحده مهم ترین حامی بین المللی تایوان است که چین آن را بخشی از قلمرو خود می داند اما علی رغم آن که ایالات متحده مدعی است هیچ گونه روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان ندارد و به سیاست چین واحد متعهد است، اما با عرضه تسلیحات و حمایت از این کشور، پکن را تحریک به اقدام نظامی می کند.

چین اخیراً رزمایش های نظامی خود را در اطراف تایوان افزایش داده است تا حاکمیت خود را تصدیق کند و به کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده نشان دهد که تایوان بخش جدان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا و تایوان روابط نظامی-امنیتی را گسترش می دهند

آمریکا و تایوان روابط نظامی-امنیتی را گسترش می دهند