مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 خرداد 1401 ساعت 09:322022-05-31بين الملل

داستان صندوق چوبی برای جاسوس اسراییلی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ کامبیز زندی در کتاب خاطرات خود با عنوان زیارت با دستان خالی درباره اعدام یک جاسوس اسراییلی توسط صدام روایت می کند: - فرزاد بازُفت در هنگام بازگشت به بریتانیا در فرودگاه دستگیر و به سلول انفرادی در زندان ابوغُریب انتقال پیدا کرد.

در اول نوامبر سال 1989، 6 هفته بعد از دستگیری، او در مقابل دوربین های تلویزیونی نشانده شد و به جاسوسی برای اسراییل اعتراف کرد.

نهایتاً در 10 مارس 1990 در یک محاکمه یک روزه در پشت در های بسته، به اعدام محکوم شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ کامبیز زندی در کتاب خاطرات خود با عنوان زیارت با دستان خالی درباره اعدام یک جاسوس اسراییلی توسط صدام روایت می کند:یک روز همه بچه ها دور روزنامه حلقه زده اند، گفتم: چه خبره؟! گفتند: یک جاسوس ایرانی انگلیسی تبار دستگیرشده به نام فرزاد بازفت؛ و به اتهام ارسال اخبار فوق سری از تأسیسات اتمی و شیمیایی عراق به خارج، به دستور صدام حسین به دار آویخته شد.

فرزاد بازُفت با نام کامل فرزاد رباطی بازفت خبرنگار ایرانی تبار مقیم در کشور انگلستان بود.

او در سال 1990 میلادی در سفری به عراق توسط نیرو های امنیتی رژیم صدام حسین دستگیر شد و در تاریخ 15 مارس در زندان ابوغریب به جرم جاسوسی برای اسراییل به دار آویخته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان صندوق چوبی برای جاسوس اسراییلی

داستان صندوق چوبی برای جاسوس اسراییلی