مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 17:572022-05-30اقتصادي

فرسوده بودن واحدهای مسکونی روستایی در کردستان نگران کننده است


متأسفانه تعداد واحدهای مقاوم سازی شده کردستان در مناطق روستایی از میانگین کشوری پایین تر است و این مهم در آینده خطرساز خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در سنندج اظهار کرد: هم اکنون حدود 40 درصد واحدهای مسکونی کردستان در مناطق روستایی مقاوم سازی شده است که این میزان 10 درصد پایین تر از میانگین کشوری است.

وی افزود: فرسوده بودن واحدهای مسکونی روستایی در کردستان نگران کننده است و این مشکل در مناطق غربی استان بسیار جدی تر است.

استاندار کردستان اعلام کرد: متأسفانه در غرب استان تنها حدود 20 درصد واحدهای روستایی مقاوم سازی شده اند و تنها در شهرستان مریوان بیش از 10 هزار واحد مسکونی فرسوده روستایی وجود دارد.

زارعی کوشا تصریح کرد: در نواحی غربی استان به دلیل القای برخی باورهای فقهی شاهد عدم استقبال مردم روستاها از تسهیلات مقاوم سازی منازل مسکونی هستیم که برای رفع این مشکل نیازمند ورود جدی علما، ماموستایان و شوراهای افتای شهرستانی و استانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه با بروز هر حادثه غیر مترقبه در روستاهای مناطق غربی استان با بحران مواجه خواهیم شد لذا باید مبحث مقاوم سازی منازل مسکونی روستایی در استان با جدیت دنبال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرسوده بودن واحدهای مسکونی روستایی در کردستان نگران کننده است

فرسوده بودن واحدهای مسکونی روستایی در کردستان نگران کننده است