مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 17:222022-05-29سياسي

ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به آفریقا نیازمند توسعه است


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به کشورهای حوزه آفریقا نیازمند توسعه و فراگیری بیشتری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع راهکارهای توسعه تجارت با قاره آفریقا به ریاست مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه های ذیربط برگزار گردید.

در این نشست، صفری با تأکید بر اهمیت قاره آفریقا در توسعه تجارت ایران از نادیده گرفته شدن ظرفیت عظیم این قاره در بخش اقتصادی و تجاری ابراز تاسف کرد و گفت: آنچه لازم است درباره قاره آفریقا جدی گرفته شود، تغییر رویکرد و نگاه به قاره آفریقا، شناخت قاره آفریقا و پذیرش صمیمانه هیئت های آفریقایی، جدی بودن در پیگیری توافقات و حمایت از بخش خصوصی در این قاره است.

وی در این رابطه صدور خدمات فنی مهندسی، ساخت سد و نیروگاه و کشت فراسرزمینی و زمینه های توسعه مناسبات تجاری کشورمان با کشورهای آفریقایی را در برهه کنونی بسیار ضروری برشمرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در ادامه ساز و کار صادرات و واردات بصورت تهاتر، معرفی کالاهای ایرانی در قالب برپایی نمایشگاه و واردات دام از کشورهای آفریقایی با هماهنگی دیگر وزارتخانه ها را از برنامه های مهم در دست پیگیری د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به آفریقا نیازمند توسعه است

ارتباطات و حمل و نقل هوایی و دریایی به آفریقا نیازمند توسعه است