مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 15:372022-05-29سياسي

تدریس برادران خلیلویچ در مهم ترین مرکز علوم دینی منطقه بالکان


معمر و سعید خلیلویچ، برادران فارغ التحصیل جامعه المصطفی به عنوان اساتید مدعو در دانشگاه الهیات مسیحی در بلگراد صربستان تدریس کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، معمر خلیلویچ و سعید خلیلویچ، دو پژوهشگر مرکز علوم دینی قم در شهر بلگراد ـ که از فارغ ‏التحصیلان حوزه‏ علمیه‏ قم و جامعهالمصطفی(ص) العالمیه هستند ـ به عنوان استاد مدعو برای تدریس فلسفه و میراث عقلی اسلام در دانشگاه الهیات مسیحی در پایتخت کشور صربستان دعوت شده اند.

دعوت از این دو محقق از سوی کرسی فلسفه‏ مسیحی، توسط بوگدان لوباردیچ ، استاد فلسفه و تاریخ ادیان در دانشگاه مذکور در شهر بلگراد صورت گرفته است.

راه های وصول به حقیقت جلسات تدریس برادران خلیلویچ در آمفی ‏تئاتر بزرگ دانشگاه الهیات مسیحی بلگراد و با حضور جمع زیادی از دانشجویان مسیحی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام پذیرفته است.

سعید خلیلویچ در ارائه‏ درس خود به تحلیل منابع اساسی تفکر دینی در اسلام پرداخت.

وی ضمن ارجاع به بخش دوم از کتاب شیعه در اسلام ، اثر ارزشمند علامه طباطبایی، تعالیم نورانی قرآن کریم را تنها منبع و مأخذ اساسی تفکر دینی در میان متفکران مسلمان دانست و بیان کرد که سنت اسلامی اصالتاً مبتنی بر مرجعیت معرفتی و جهان‏ شناختی علم وحیانی و الهی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدریس برادران خلیلویچ در مهم ترین مرکز علوم دینی منطقه بالکان

تدریس برادران خلیلویچ در مهم ترین مرکز علوم دینی منطقه بالکان