مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 14:222022-05-29پزشكي

مسمومیت دانشجویان ویروسی نیست/ افزایش فشارخون بالا و دیابت در یکسال اخیر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کمال حیدری در نشست خبری هفته ملی دخانیات (4تا 10 خرداد) در محل وزارت بهداشت در پاسخ به سووال خبرنگاران افزود: - معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برخی دانشجویان خوابگاه ها دچار مسمومیت غذایی شده اند و ویروسی نبوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، کمال حیدری در نشست خبری هفته ملی دخانیات (4تا 10 خرداد) در محل وزارت بهداشت در پاسخ به سووال خبرنگاران افزود: شایعه پراکنی نشود، ویروس جدید شیوع نیافته و هر سال با آغاز فصل گرما موارد ابتلا به مسمومیت غذایی زیاد است.

وی با بیان اینکه ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در سال 1400 افزایش یافته است، اظهار داشت: موارد ابتلا به دیابت در کشور 28 درصد بود که طی یکسال اخیر به 30 درصد و فشار خون بالا در افراد بالای 25 سال از 10.

9 به 14.

9 درصد افزایش یافته است.

به گفته حیدری، در دوران کرونایی مبتلایان به دیابت و فشار خون بالا، کمتر به مراکز درمانی مراجعه کردند، به همین دلیل این بیماری ها افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت غربالگری بیماری های غیر واگیر را در اولویت قرار داده تا عارضه های ابتلا به این بیماری به سلامت افراد و سیستم بهداشت و درمان کمتر آسیب بزند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسمومیت دانشجویان ویروسی نیست/ افزایش فشارخون بالا و دیابت در یکسال اخیر

مسمومیت دانشجویان ویروسی نیست/ افزایش فشارخون بالا و دیابت در یکسال اخیر