مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 13:372022-05-29اجتماعي

از پیله تا نخ؛ نوغان داری خراسان شمالی در انتظار صنعتی شدن


  بعد از مدت 13 الی 14 روز کرم ها به  تلنبارها که محل ویژه ای برای پرورش کرم ابریشم است، ریخته می شوند، در این مرحله شاخه های برگ درخت توت را به بدون جدا کردن آن ها از شاخه ها به کرم ها می دهند، چراکه کرم ها دیگر بزرگ شده و به راحتی بالاآمده و روی شاخه ها سوار می شوند و برگ توت ها را می خورند.

کرم ها به مدت 13 الی 14 روز به طور مرتب در حال تفریق هستند و در این مرحله کرم ها رشد می کنند و هرچه مکان بزرگ تر باشد بهتر رشد خواهند کرد.

    پس از گذشت این مدت کرم‎ها کم تحرک شده‎ و رنگ آن ها رو به زردکمی نقره‎ای می رود و تارهای ریزی در کنار آن ها به چشم می‎خورد در این زمان غدد ابریشمی آن ها کاملاً بزرگ شده و این مرحله تولید پیله تر است.

این مرحله نیز یک هفته به طول می انجامد و بعد خانواده ها دورهم جمع شده و پیله ها را  از شاخ و برگ توت ها جدا کرده و برداشت پیله تر از اوایل خرداد آغاز و در حدود دو هفته ادامه دارد.

صنعت ابریشم یک فرصت است صنعت ابریشم یکی از فرصت های مناسبی است که، اگر هوشیارانه، اصولی، تخصصی و با برنامه اجرا و انجام شود، در یک دوره ی 45 روزه درآمد خوبی را در سبد و سفره اهالی روستاهای منطقه جرگلان خواهد گذاشت.

ازنظر زمانی هم تداخل نداشتن آن با فصل برداشت گندم نکته ی مثبتی محسوب می شود و به دلیل اینکه در این صنعت، یک  موجود زنده ی بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از پیله تا نخ؛ نوغان داری خراسان شمالی در انتظار صنعتی شدن

از پیله تا نخ؛ نوغان داری خراسان شمالی در انتظار صنعتی شدن