مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 09:222022-05-29سياسي

یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت


رییس کل دادگستری هرمزگان از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی ظهر امروز در گفت وگوی رسانه ای اظهار داشت: به منظور تحکیم مشارکت گروه های مختلف مردمی در اصلاح ذات البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی، یک پرونده قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی افزود: پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش شد.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده مقتول تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند.

قهرمانی ادامه داد: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومین به قصاص که از ابتدای امسال از مجازات رهایی یافته اند  به هفت نفر رسید.

وی گذشت اولیای دم را اقدامی درخور تحسین، موجب خشنودی خداوند و تاسی از سیره ائمه معصومین (ع) دانسته، از تلاش ها و پیگیری های دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و اعضای شورای حل اختلاف در این خصوص قدردانی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت

یک محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت