مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 09:172022-05-29اقتصادي

دیگر امکان سوء استفاده از حساب های بانکی وجود ندارد


بانک مرکزی «دستورالعمل الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت اشخاص حقیقی فاقد شغل و اشخاص حقوقی غیرفعال» را به بانک ها ابلاغ کرد.

- بانک مرکزی دستورالعمل الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت اشخاص حقیقی فاقد شغل و اشخاص حقوقی غیرفعال را به بانک ها ابلاغ کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، دستورالعمل الزامات اجرایی تعیین سطح فعالیت اشخاص حقیقی فاقد شغل و اشخاص حقوقی غیرفعال تدوین و پس از طرح و تصویب در جلسه 24 اردیبهشت ماه هیأت عامل بانک مرکزی، به شبکه بانکی ابلاغ شد.

براساس ماده 67 آیین نامه اجرایی مبارزه با پولشویی مصوب هیأت وزیران، بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند به منظور پایش مستمر ارباب رجوع در فرآیند شناسایی معمول و نیز ارزیابی ریسک برقراری تعاملات کاری با آن ها، نسبت به تعیین سطح فعالیت ارباب رجوع اقدام کنند.

براین اساس در گام نخست از اجرای تکالیف و الزامات مقرر، الزامات اجرایی مربوط به تعیین سطح فعالیت اشخاص محجور به نحوی که امکان سو استفاده از حساب های سپرده و سایر خدمات بانکی قابل ارائه به آن ها محدود شود، طی مقرراتی با عنوان دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به اشخاص محجور در مؤسسات اعتباری تدوین و پس از تصویب، به شبکه بانکی کشور ابلاغ شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیگر امکان سوء استفاده از حساب های بانکی وجود ندارد

دیگر امکان سوء استفاده از حساب های بانکی وجود ندارد