مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 09:022022-05-29اقتصادي

تصمیم های نهایی برای افزایش نرخ معاینه فنی در کشور/میزان تغییرنرخ ها چقدر است؟


نرخ معاینه فنی در حال حاضر برای خودروهای سبک 47 و برای خودروهای سنگین حدود 72 هزار تومان است اما مسوولان مراکز معاینه فنی کشور می گویند مبالغی دریافتی کفاف هزینه ها را نمی دهد و افزایش نرخ ها ضروری است.

- خبرگزاری فارس، گروه شهری: از روزی که چرخ های اتومبیل ها روی خیابان های شهرها به حرکت درآمدند، معایب آنها زیر نگاه تیز بین متخصصان مختلف در این حوزه به نقد کشیده شد و همواره بحث ایمنی خودرو در جوامع مختلف مد نظر بوده است و مسئولان و کارشناسان در جهان بدان توجه دارند.

توجه به بحث معاینه فنی خودروها نه تنها عاملی مقابل بروز تصادفات رانندگی و حوادث مرتبط است بلکه از تبعات زیست محیطی تردد خودروها هم جلوگیری می کند بر همین اساس بیش از نیم قرن است که در کشورهای مختلف بحث معاینه فنی خودروها مد نظر قرار گرفته و در کشور ما نیز چندین سال است که اجرایی می شود.

در حال حاضر خودروهای فاقد معاینه فنی در صورت تردد در معابر، خیابان ها و بزرگراه ها روزانه 50 هزار تومان جریمه می شوند و شهرداری ها با همکاری وزارت کشور به موضوع انجام معاینه فنی خودروها توجه دارند و روز به روز هم این مراکز در حال گسترش است.

انجام معاینه فنی در کنترل و پایش وضعیت سلامت و ایمنی خودروها بسیار حائز اهمیت است و نقش موثری هم در کاهش آلودگی هوا دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم های نهایی برای افزایش نرخ معاینه فنی در کشور/میزان تغییرنرخ ها چقدر است؟

تصمیم های نهایی برای افزایش نرخ معاینه فنی در کشور/میزان تغییرنرخ ها چقدر است؟