مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 08:322022-05-29سياسي

هیچ گزارشی از ساختمان متروپل به سازمان منطقه آزاد اروند ارجاع نشده است


محمدرضا اسکندری رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند در پاسخ به این سوال که آیا سازمان منطقه آزاد اروند تخلفات متروپل را گزارش کرده بوده یا خیر، در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: یکی از گرفتاری های مناطق آزاد به ویژه منطقه آزاد اروند، عدم اعمال حاکمیت مناطق آزاد است.

وی افزود: قانون مناطق آزاد را به عنوان حاکم دانسته اما دستگاه های اجرایی از قانون حاکمیت مناطق آزاد تا به امروز تبعیت نکرده اند، تمام اتفاقاتی که در رابطه با این ساختمان(متروپل) افتاده همچون مجوزها، نظارت ها و حتی گزارش هایی که به دستگاه های مختلف داده اند هیچکدام به منطقه آزاد اروند ارجاع نشده و حتی رونوشتی تحویل نشده است.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ماده 65 احکام دائمی در خصوص اعمال حاکمیت در مناطق آزاد، گفت: چنانچه قانون اعمال شود، دستگاه منطقه آزاد باید نظارت کند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ورود منطقه آزاد اروند به موضوع حتماً نیازمند نامه و گزارش است یا خیر، ادامه داد: اصلاً منطقه آزاد در حال حاضر اختیار نظارت ندارد و دستگاه های مستقر در منطقه پاسخگوی منطقه آزاد نیستند.

منطقه آزاد فاقد نیروی قهری است و دستگاه های اداری کشور نپذیرفته اند که قانون تبعیت از مناطق آزاد را اجرا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ گزارشی از ساختمان متروپل به سازمان منطقه آزاد اروند ارجاع نشده است

هیچ گزارشی از ساختمان متروپل به سازمان منطقه آزاد اروند ارجاع نشده است