مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 07:322022-05-29پزشكي

حفاظت معنی دار دُز چهار واکسن کرونا از سنین بالا


عضو کمیته ملی واکسن کرونا با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به تکمیل واکسیناسیون کودکان علیه کرونا و همچنین تکمیل واکسیناسیون دز سوم در سایر گروه های سنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر احسان مصطفوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه واکسیناسیون علیه کووید19 همچنان مؤثرترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری شدید است، گفت: در طول این پاندمی، از جمله بیماری شدید ناشی از نوع امیکرون، واکسیناسیون بسیار موثر ارزیابی شد.

در طول حدود دو سال و نیمی که از شروع پاندمی و حدود یکسال و نیمی که از دسترسی به واکسن در دنیا گذشته است، تقریبا در اکثر کشورهای دنیا، 2 دز اصلی واکسن و یک دز یادآور (بوستر) را توصیه کرده اند.

حدود 65 درصد جامعه جهانی 2 دز واکسن و حدود 25 درصد دز سوم (یادآور اول) را هم دریافت کرده اند.

این در حالی است که توزیع پوشش واکسن در دنیا یکسان نبوده و به عنوان مثال در قاره آفریقا فقط حدود 20 درصد افراد 2 دوز واکسن را دریافت کرده اند.

چند درصد ایرانی ها واکسن کرونا تزریق کردند؟ او درباره میزان واکسیناسیون در ایران، بیان کرد: در کشور ما نیز گرچه تزریق واکسن با تاخیری چندماهه آغاز شد، ولی با پوشش مناسب، در حال حاضر حدود 76 درصد جمعیت کشور نوبت اول و 69 درصد نوبت دوم و حدود 30 درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند، اما اکنون سوالی که مطرح اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفاظت معنی دار دُز چهار واکسن کرونا از سنین بالا

حفاظت معنی دار دُز چهار واکسن کرونا از سنین بالا