مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 00:072022-05-28سياسي

به بهانه ریزش متروپل


دانشیار معماری و رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران نوشت: وقتی وقتی ساختمان ها و خانه های سنتی و وسیع، جای خود را به آپارتمانهای کوچک امروزی می دهد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس محمدمنان رییسی، دانشیار معماری و رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در یادداشتی تحت عنوان به بهانه ریزش متروپل نوشت: بار دیگر یک ساختمان بلند مرتبه در ایران فرو ریخت و بحث درباره قاصر و مقصر و مسائلی نظیر لزوم رعایت ایمنی و مقررات ملی ساختمان و .

، بحث داغ روز شده است.

نگارنده ضمن عرض تسلیت به ویژه به مردم شریف آبادان و بازماندگان این حادثه تلخ، ترجیح می دهد به جای آنکه به روش مرسوم، بحث را به مسائل دست دومی نظیر لزوم رعایت ایمنی و مسائل فنی در بلند مرتبه ها تقلیل دهد، موضوع را از یک پله عقبتر محل بحث قرار دهد.

آن طور که در برخی مجامع علمی و همچنین مدیریتی مطرح است، دلیل اصلی ترویج توسعه عمودی و بلند مرتبه سازی، محدودیت زمین و لزوم صرفه جویی در مصرف زمین با رویکردی اقتصادی و مقرون به صرفه است.

این نگاه، که نگاهی وارداتی و برگرفته از تمدن معاصر غرب است را می توان برای اولین بار در مقالات و یادداشت های منتشر شده در مجله آرشیتکت (اولین و تنها مجله تخصصی معماری و شهرسازی در اوایل دوره پهلوی دوم) مشاهده نمود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه ریزش متروپل

به بهانه ریزش متروپل