مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 22:172022-05-28بين الملل

مسکو: آمریکا سهمیه غلات آفریقا و خاورمیانه را به اروپا منتقل کرد


وزارت امور خارجه روسیه گفت در حالی که قرار بود 20 میلیون تُن غلات اوکراین به آفریقا و خاورمیانه ارسال شودف اما واشنگتن و بروکسل، این غلات را به انبارهای اروپا منتقل کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که واشنگتن در حال ایجاد بحران غذایی در اوکراین بوده و این کشور را از ذخایر غلات محروم می کند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا و اتحادیه اروپا تصمیم خود برای صادرات 20 میلیون تن غلات اوکراین به آفریقا و خاورمیانه را اعلام کردند اما این غلات را به انبارهای خود در اروپا منتقل کردند.

بعد از ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه با اعمال محاصره دریایی بر اوکراین مسئول کاهش صادرات غلات از این کشور است، کرملین این ادعاها را قویاً رد کرد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه گفت غرب فقط باید خودش را مقصر بحران غذایی در جهان بداند که ناشی از مشکلاتی است که عرضه غلات اوکراین را به بازارهای جهانی با دشواری مواجه کرده است.

پسکوف ضمن رد اتهامات علیه روسیه، تاکید کرد که برای حل بحران کمبود غلات در جهان باید تحریم های غیرقانونی علیه مسکو لغو شود.

وی طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: ما قاطعانه این اتهامات را رد می کنیم و برعکس، کشورهای غربی را متهم می کنیم که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسکو: آمریکا سهمیه غلات آفریقا و خاورمیانه را به اروپا منتقل کرد

مسکو: آمریکا سهمیه غلات آفریقا و خاورمیانه را به اروپا منتقل کرد