مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 21:522022-05-28بين الملل

سازمان ملل: جنگ اوکراین میلیون ها نفر را در معرض گرسنگی قرار می دهد


طبق آمارهای سازمان ملل 36 کشور جهان بیش از 10درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین تهیه می کردند و حالا جنگ اوکراین موجب قطع روند صادرات گندم به این کشورها شده است.

- طبق آمارهای سازمان ملل 36 کشور جهان بیش از 10درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین تهیه می کردند و حالا جنگ اوکراین موجب قطع روند صادرات گندم به این کشورها شده است.

معاون سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد در مصاحبه ای هشدار داد به دلیل جنگ اوکراین ممکن است میلیون ها نفر در معرض گرسنگی و قحطی قرار بگیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مائوریتزیو مارتینا، معاون سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در مصاحبه ای با روزنامه کوریر ایتالیا گفت: ممکن است به خاطر جنگ روسیه و اوکراین تعداد زیادی از مردم جهان با گرسنگی مواجه شوند که تعداد آنها می تواند به 18 میلیون نفر هم برسد.

طبق تخمین این آژانس، در سال 2021 حدود 53 کشور با مشکل کمبود مواد غذایی روبرو شدند که 200 میلیون نفر انسان گرسنگی را تجربه کردند.

مارتینا گفت: جنگ روسیه و اوکراین موجب تشدید سناریو قحطی مواد غذایی در جهان شده است و احتمالاً 18 میلیون نفر دیگر نیز به آمار گرسنگان جهان اضافه خواهند شد.

طبق آمارهای سازمان ملل 36 کشور جهان بیش از 10درصد گندم خود را از روسیه و اوکراین تهیه می کردند و حالا جنگ اوکراین موجب قطع روند صادرات گندم به این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: جنگ اوکراین میلیون ها نفر را در معرض گرسنگی قرار می دهد

سازمان ملل: جنگ اوکراین میلیون ها نفر را در معرض گرسنگی قرار می دهد