مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 18:572022-05-28سياسي

شوک خبری ارتش ایران: رونمایی پایگاه سری پهپادی


ارتش امروز شوک خبری بزرگی به مراکز خبری نظامی جهان وارد کرد.

کسی تصور نمی کرد ارتش ایران در سکوت کامل خبری در حال ایجاد پایگاه های عظیم و چنین ناوگان پهپادی و تسلیحاتی متنوع و گسترده ای در کشور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از برنا، پس از سالها برای اولین بار یکی از پایگاه های فوق سری پهپادی ارتش جمهوری اسلامی ایران به نمایش عمومی درآمد.

رونمایی از این پایگاه همزمان با بازدید سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش انجام شد و مانند یک بمب خبری در میان منابع خبری نظامی ایران و جهان عمل کرد که حاوی نکات بسیاری برای دوستان و دشمنان ایران است.

در این پایگاه انبوهی از پهپادهای شناسایی و رزمی کمان 12 دیده می شود که به جدیدترین سامانه های کاوندا اپتیکی و حرارتی و موشک ها و بمب های مدرن و هوشمند هدایت حرارتی و لیزری و اپتیکی مجهز هستند.

نکته جالب درباره این پهپاد این است که برای اولین بار در ایران از تانکر سوخت کمکی اکسترنال هماننده یک جنگنده بر روی پهپاد کمان 12 نصب شده است که در کشور چنین چیزی بی سابقه بود.

نصب این تانکر سوخت نشان از اهداف ارتش برای انجام ماموریت های با برد بالاتر نسبت به قبل و حمل سوخت بیشتر جهت مداومت پرواز بالاتر برای کمان 12 و انجام ماموریت های آن است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک خبری ارتش ایران: رونمایی پایگاه سری پهپادی

شوک خبری ارتش ایران: رونمایی پایگاه سری پهپادی