مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 13:072022-05-28بين الملل

نفرین دهه هشتم؛ چنبره پیشگویی افول پیرامون رژیم صهیونیستی


سران رژیم صهیونیستی در سال های اخیر به علت بیم از «نفرین دهه هشتم» به شدت تلاش کرده اند تا از هرگونه جنگ داخلی در اراضی اشغالی جلوگیری کنند.

- بود (عیدیت سیلمان رییس ائتلاف کابینه در اراضی اشغالی به علت بردن خمیر به بیمارستان ها در جریان عید موسوم به پسح استعفا کرد).

این مسئله می تواند ائتلاف [کابینه] را از هم بپاشاند.

 با استعفای عیدیت، کابینه تل آویو اکثریت را در پارلمان از دست داده بود و چنانچه فرد دیگری استعفای خود را اعلام می کرد، کابینه از هم می پاشید و اراضی اشغالی یک بار دیگر وارد انتخابات سراسری می شد.

ائتلاف بنت و لاپید پس از برگزاری چند دوره انتخابات در اراضی اشغالی و کش و قوس های فراوان توانسته بود تنها با فاصله یک رأی (61 در برابر 59) بر ائتلاف رقیب پیروز شود.

پس از این پیروزی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که طولانی ترین دوره حکومت در در اراضی اشغالی برعهده داشت، بعد از پانزده سال از منصب نخست وزیری (در دو مرحله جداگانه میان سال های 1996-1999، و 2009-2021) از قدرت کنار رفت و بنت توانست با تشکیل ائتلافی متشکل از احزاب مختلف  کابینه خود را در فلسطین اشغالی تشکیل دهد.

کابینه ائتلافی پس از استعفای سیلمان به جای 61 کرسی از 60 کرسی برخوردار شد و این بدان معنا بود که اتئلاف کابینه اکثریت را برای تصویب قانون در کنس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نفرین دهه هشتم؛ چنبره پیشگویی افول پیرامون رژیم صهیونیستی

نفرین دهه هشتم؛ چنبره پیشگویی افول پیرامون رژیم صهیونیستی