مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 11:372022-05-28سياسي

گزارش مرکز پژوهش های مجلس/ ضرورت توسعه صادرات محصولات نانوفناورانه ایرانی


گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، درباره توسعه فناوری نانو در دوران برنامه ششم توسعه براساس شاخص های ارزیابی این حوزه منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات تولیدی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، با انتشار گزارشی عملکرد حوزه توسعه فناوری نانو در دوران برنامه ششم توسعه براساس شاخص های ارزیابی این حوزه را مورد بررسی قرار داد.

در این گزارش با بیان اینکه نقش فناوری نانو در بهبود عملکرد بسیاری از محصولات و رشد روزافزون سهم محصولات واسط و نهایی نانویی در بازار، توسعه این فناوری در کشور ما از سال ها پیش مورد توجه بوده، عنوان شده است: لازم است ارزیابی های مستمری از توسعه این فناوری، روند حرکت آن و چالش های پیش روی آن مد نظر قرار گیرد.

براساس اغلب شاخص های پرتال فناوری نانو در ایران 1404 ، طی سال های برنامه ششم، توسعه فناوری نانو از رشد و گسترش مناسبی برخوردار بوده است.

شاخص هایی همچون حجم ریالی بازار فناوری نانو و تعداد محققان ایرانی تراز اول جهان هم راستا با هدف تعیین شده یا در برخی موارد جلوتر از آنها حرکت کرده اند، اما شاخص هایی از قبیل سهم صادرات از بازار فناوری نانو در سال های اخیر با کاهش روبرو بوده است که دلایل مختلفی ازجمله افزایش حجم بازار داخلی، اثر تحریم های خارجی و افزایش صادرات غیررسم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مرکز پژوهش های مجلس/ ضرورت توسعه صادرات محصولات نانوفناورانه ایرانی

گزارش مرکز پژوهش های مجلس/ ضرورت توسعه صادرات محصولات نانوفناورانه ایرانی