مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 خرداد 1401 ساعت 11:322022-05-28پزشكي

توجه و دقت به علائم هشداردهنده بیماری کم کاری تیرویید ضروری است


کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: مانند هر بیماری دیگر توجه و دقت به علائم هشداردهنده بیماری کم کاری غده تیرویید ضروری است.

- زهره گره در گفتگو با خبرنگار مهر به مناسبت هفته جهانی بیماری تیرویید اظهار داشت: در بیماری کم کاری تیرویید، غده تیرویید قادر به تولید و ترشح هورمون های تیرویید به اندازه کافی نیست.

کارشناس مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: کمبود هورمون در خون باعث کاهش فعالیت های سوخت وساز بافته ای مختلف بدن شده و علائم و نشانه های بالینی متعددی را به دنبال خواهد داشت.

وی نسبت به شناسایی زودهنگام این بیماری هشدار داد و گفت: کم کاری تیرویید با اندازه گیری هورمون های تیرویید در خون قابل شناسایی بوده و به آسانی قابل درمان است، در موارد خفیف معمولاً بدون علامت بوده ولی در درجات شدیدتر کم کاری تیرویید، علائم و نشانه های بیماری ظاهر می شود.

مسئول مبارزه با بیماری های غیر واگیر شبکه بهداشت و درمان گناوه با اشاره به علل ایجاد کم کاری تیرویید بیان داشت: کمبود شدید ید در مناطقی که ساکنین آن ید کافی دریافت نمی کنند یک از علل بیماری کم کاری تیرویید است، مشکل کمبود ید در ایران با استفاده از نمک ید دار برطرف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه و دقت به علائم هشداردهنده بیماری کم کاری تیرویید ضروری است

توجه و دقت به علائم هشداردهنده بیماری کم کاری تیرویید ضروری است