مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 10:372022-05-27اقتصادي

سقف مبادلات تجاری قرقیزستان و قزاقستان به 2 میلیارد دلار می رسد


روسای جمهور قرقیزستان و قزاقستان در شهر «بیشکک» دیدار و بر افزایش همکاری های تجاری بین دو کشور تا سقف 2 میلیارد دلار تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان با اشاره به دیدار با قاسم جومارت توکایف رییس جمهور قزاقستان که به بیشکک سفر کرده است، عنوان کرد: در این دیدار توافق شد تا برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک در مرزهای دو کشور تمهیداتی لازم صورت گیرد.

جباراف از نتایج مذاکرات با رییس جمهور قزاقستان ابراز خرسندی کرد و گفت: مذاکرات امروز به طور سنتی در فضایی دوستانه، گرم، تجاری و سازنده برگزار شد.

وی افزود: در این دیدار طیف وسیعی از مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت، توافقات در همه زمینه ها با هدف تقویت و توسعه بیشتر روابط حاصل شده است.

  رییس جمهور قرقیزستان خاطرنشان کرد: در نتیجه مذاکرات با رییس جمهور قزاقستان دو کشور ملزم شدند تا سطح تجارت متقابل را به 2 میلیارد دلار افزایش دهند و اولین مجمع بین منطقه ای را با کیفیت و محتوای بالا آماده و برگزار کنند.

جباراف افزود: در خصوص موضوع ترانزیت کالا از طریق قزاقستان توافق کردیم که تمام تلاش خود را برای افزایش تردد در مرزها و رعایت توافقات قبلی در این زمینه انجام دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقف مبادلات تجاری قرقیزستان و قزاقستان به 2 میلیارد دلار می رسد

سقف مبادلات تجاری قرقیزستان و قزاقستان به 2 میلیارد دلار می رسد