مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 10:022022-05-27اقتصادي

4 عامل تهدید امنیت غذایی در دنیا / خودکفایی در کالای اساسی ماموریت جدید دولت


با توجه به شرایط دشوار کشورها در تأمین امنیت غذایی به دلیل بروز مشکلات مختلف نظیر خشکسالی و تنش روسیه و اوکراین، موضوع خودکفایی در تولید کالای اساسی امری حیاتی است که با محوریت اقتصاد مقاومتی باید از سوی وزارت جهاد کشاورزی دنبال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رشد قیمت های جهانی این روزها با چنان شتابی پیش می رود که طبق اعلام نهادهای بین المللی مانند سازمان خواروبار جهانی و سازمان ملل متحد، در تاریخ بی سابقه بوده است.

تقریبا روزی نیست که رشد قیمت ها را  در جهان شاهد نباشیم و رکوردهای بی سابقه ای را روزانه ثبت نکنند، تنها قیمت جهانی گندم از ابتدای سال 2022 میلادی به میزان 53 درصد رشد کرده است.

به تازگی شورای بین المللی غلات از افزایش 58 تا 87 درصدی انواع گندم صادراتی در سطح جهان نسبت به سال گذشته خبر داد.

رشد قیمت های جهانی در کالاهای اساسی زیاد شده است از این رو همه کشورها تلاش می کنند تا می توانند اقلام ضروری را ذخیره کنند که طلایه دار این ذخیره کنندگان کشور چین است که نیمی از گندم صادراتی جهان را در سیلوهای خود ذخیره کرده است.

* دلایل رشد قیمت کالاهای اساسی در دنیا 1​) درگیری اوکراین و روسیه از عوامل رشد قیمت جهانی اقلام غذایی رشد قیمت کالاهای اساسی در چند ماه گذشته پس از درگیری بین اوکراین و روسیه جهش شدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 عامل تهدید امنیت غذایی در دنیا / خودکفایی در کالای اساسی ماموریت جدید دولت

4 عامل تهدید امنیت غذایی در دنیا / خودکفایی در کالای اساسی ماموریت جدید دولت